top of page

nlp

joseph o'connor in john seymour - spretnosti sporazumevanja in vplivanja: uvod v nevrolingvistično programiranje

moje dosedanje izkušnje z nevrolingvističnim programiranjem grejo običajno takole:

1.) hm, zanimivo, tak self-help pristop na podlagi psihologije. i like.

2.) okej, daj no, saj nismo v vrtcu. razlagaš (in obnašaš se), kot da smo. to vključuje navdušeno kriljenje z rokami, skakanje po prostoru, in 'dajmo skupaj' vzkliki, kar me avtomatično potegne na: gremo poklicati božička! na žalost mi to zadeve ne predstavi kot zabavne na splošno, ali privlačne, ali kar koli drugega. takšen način pristopa predstavnikov nlp-ja mi da občutek, da je stvar veliko bolj prazna, kot hočejo priznati. zato z ekstrovertnim pristopom in navdušenjem hočejo zakrinkati tisto praznoto in površinskost. če se smejemo in uživamo ponavadi ne sprašujemo globokih in težkih vprašanj. če govorimo o self-help psihologiji, potem je globoko vprašanje (vsaj zame) bolj na pravem mestu kot navdušeno poskakovanje, kričanje in objemanje popolnih neznancev.

3.) druga tretjina je samo grozno mučna, kjer se stvari ponavljajo, ali pa postajajo že rahlo neverjetne. kako preoblikovati svoje mišljenje, da postaneš bolj pozitivne sorte, to ja, z veseljem, prosim, nauči me. kako drugega človeka voditi v hipnozo in ga zdraviti fobij iz otroštva? ta ideja mi je prijetna približno toliko kot ideja godzille, ki ruši moje najljubše mesto.

laična self-help psihologija je popolnoma uporabna zadeva, z veseljem o njej berem, se izobražujem, uporabljam na sebi ter na veliko in široko delim nasvete. so pa smeri in deli psihologije, ki ni več laična, in ki jih laiki ne bi smeli uporabljati. ne potapljaj se v globine, če se ne znaš pravilno dvigniti. ni vse v zadrževanju diha.

na žalost je tudi ta knjiga pridno sledila vsem trem točkam razmerja jaz-nlp. pozanimajte se, berite, preizkusite, kdor ima nekaj več cvenka v žepu, naj gre na tečaj, če ga zamika. vendar previdno prosim. vsaka stvar ima svoje mesto. začnite s knjigo, dobili boste občutek, kaj nlp je, kaj zajema, kaj zmore, kakšni so njegovi načini in pristopi. jaz pa bom še malo razmislila, ali me skrbi orodje, ali ljudje, ki ga uporabljajo.

bottom of page