top of page

tolteške modrosti

don miguel ruiz - štirje dogovori

če deluje, da sem zadnje čase veliko na self-help knjigah, je to mogoče res. ampak iz drugih razlogov, kot bi se morda zdelo na prvi pogled. dejstvo je, da že malo zamujam s pisanjem magistrske naloge. in čeprav noro uživam v prebiranju snovi in literature (heart freud), sem za pisanje in koncentracijo večino časa preutrujena, prezasedena, zmedena, nimam miru okoli sebe, lačna, žejna, me vse boli, skratka postanem tinejdžer, ki res, ampak res noče več delati domače naloge. z namenom potolažiti mojega notranjega piflarja se torej lotevam drugih semi-v-resnici-ponavadi-nikakor-ne strokovnih knjig. v redu sem, samo berem 'znanost'.

štirje dogovori je majcena knjižica z majcenimi 140 stranmi in se jo z lahkoto prebere ob zajtrku. vsaj tisti glavni del. njen pisec, don miguel ruiz, je, kot pravi sama hrbtna stran, odraščal v družini zdravilcev v mehiki, čeprav bi sedaj roko dala v ogenj, da pridno živi ameriške sanje. po tragični nesreči (doživetje smrti) se je posvetil samoraziskovanju ter se učil od nekega mogočnega šamana (to niso moje besede), mimogrede pa mu je v sanjah pomagal tudi že umrli ded, tudi zdravilec. med drugim je poleg štirih dogovorov napisal tudi glas spoznanja ter mojstrstvo ljubezni, komentarje na njegova dela pa lahko preberemo nad podpisom samega deepaka chopre. za lažjo umestitev v kontekst.

štirje dogovori so preprosti: a) bodi brezgrajen v besedah (besede imajo moč, pazi, kaj rečeš), b) ničesar ne jemlji osebno (ne gre se zate, vsak ima svoje travme in probleme, tega bi dejansko svetovala marsikomu), c) ničesar ne domnevaj (komuniciraj, komuniciraj, komuniciraj! povej, kaj hočeš in vprašaj, če česa ne veš), d) vselej daj vse od sebe (s pripisom, da je vse od sebe nekaj relativnega, odvisno od situacije, stanja, dela, itd. nikoli ni nihče popoln, ampak dejansko je lažje ne jemati osebno, če veš, da si naredil vse, kar si lahko, potem pa se vrnemo na točko, kjer imajo ljudje pač vsak svoje probleme in travme). ta del mi je bil dejansko res všeč in uporaben, v glavi se mi je delal seznam ljudi, ki bi mogli nekaj takega bolj pogosto slišati pa bi imeli veliko lažje življenje. na žalost pa je bilo spisano na nek čudaški način, kjer govori o starodavnih skrivnostih in filozofiji, in vendar omenja izključno enega in edinega (ameriškega) boga. ampak ok, hotel je podati primer, da bo stvar bolj razumljiva.

zgubila sem se okoli vseh ostalih dodatkov in poglavij, kjer smo naenkrat prišli iz filozofije, psihologije, sociologije v noro religiologijo in smo postali bojevniki svetlobe. kdo so bojevniki svetlobe (lažem, vem, kdo so, berem coelhota, malo uvoda in razlage pa vseeno ne škodi)? zakaj bi hotela biti bojevnik svetlobe? kako smo prišli na to iz kako komunicirati z ljudmi? ha? in kar tako je kar naenkrat vse postalo malo čudno. in če to reče religiolog, ki ima doma vsaj 6 svetih pisem, 2 korana (en je lep, drugi pa boljši prevod), in vztrajno brska po jogijskih filozofijah, baghavadgiti, potem pa za zabavo tekam po pokopališčih, ker omg, kaj vse to pove o ljudeh in njihovih ne-ne-jaz-ne-verjamem-prepričanjih, no, potem je zadeva res čudno speljana. počutim se malo zavajano, pretrikano v nekaj, kar to ni. to mi pa nikoli ni všeč. ti kar talaj svojo religijo, filozofijo, bodi kar si že bodi, ampak igraj fer. sicer se bova skregala.

v tem primeru moram uporabiti vse štiri dogovore, da zadeve ne vzamem osebno in se ne sekiram. komur bo všeč, mu bo všeč, drugim pa škoditi ne more. upam.

bottom of page