top of page

znanstvena fantastika ali kaj? ne sledim

muriel barbery - življenje vilinov

nekoč sem že prebrala barberyjino eleganco ježa. in ni mi bila tako zelo všeč. po resnici povedano, bi težko sploh opisala, o čem se gre. enako bom komentirala za življenje vilinov. kar je žalostno, ker v resnici obožujem magični realizem. knjiga je bila del že omenjenega knjižnega presenečenja mestne knjižnice ljubljana - maček v žaklju (ruševine). tudi ta se mi ni zdela preveč znanstveno fantastična, ampak je vsaj že na prvi pogled delovala fantastična. lotila sem se je z mešanimi občutki. kul za fantastično in magični realizem, slaba izkušnja z muriel barbery.

mogoče bi tokrat morala dati pisateljici boljšo oceno, in verjetno sem tudi jo. zgodba je vsekakor veliko bolj zanimiva kot eleganca ježa. stil je pa še vedno neko težko prepletanje opisa in filozofiranja. nič nimam proti filozofiranju v knjigah, to so tiste knjige, ob katerih bolj razmišljaš kot pa se podajaš v zgodbo, pred očmi se ti ne vrtijo scene in akcije, ampak čustva in misli junakov. na podlagi takšnih knjig nikoli ne moreš narediti filma. potem imaš opisne knjige, kar je precej američanov (vsaj po mojem mnenj). te so tiste, kjer se tako avtor kot posledično bralec umakneta od zgodbe, distancirata, zgodba je nekaj, kar se pač dogaja tam zunaj. preplet teh dveh načinov mora biti blazno težka zadeva. zaenkrat mi na pamet pade samo en, ki to zna speljati odlično - orhan pamuk. v primerjavi z njegovimi visokimi dosežki, se barberyjeva komaj plazi po tleh. zveni žaljivo, vem, in žal mi je. vseeno je poskusila, se trudila, in do določene meje uspela, kar je več kot verjetno naredi in uspe narediti večini drugih pisateljev.

življenje vilinov govori o dveh deklicah, clari in marii. ti sta na skrivnosten način povezani s svetom vilinov, ki skuša prinesti ravnovesje v umirajoč svet, svoj lasten in tudi naš. za to pa potrebujejo ravno to, kar imata onidve - most, povezavo med nami, navadnimi človeškimi smrtniki in njimi, magičnimi, čudežnimi, fantastičnimi vilini. zgodba se zaključi z vojno, če so moje informacije pravilne, se z vojno nadaljuje drugi del zgodbe. za to trditev nimam še nobenih dokazov, napovedi novega knjižnega dela še ni zunaj. zgodba se prepleta med eno in drugo deklico, med sedanjostjo in preteklostjo, odvija se v italiji in franciji, bi rekla da v nekem nedoločljivem času, pa vendar me številke, letnice in rojstva vlečejo nekam v 70a. če se ljudje ne bi rojevali po prvi svetovni vojni in bili stari malo čez petdeset, bi se lahko dogajalo tudi v srednjem veku, in prav nič se ne bi spremenilo.

komur je bila všeč eleganca ježa, bo verjetno užival tudi v tej. vsekakor pa naj jo vsaj preizkusi vsak, ki se vsaj malo najde v magiji. potem pa naj si vzame čas in jo predela počasi, tudi če zgodba deluje kratka in hitra, kot praviljca za lahko noč.

bottom of page