top of page

moč v majhni steklenici

khaled hosseini - morska molitev

vsi vemo, da hosseini piše srce trgajoče zgodbe. tek za zmajem, pa tisoč veličastnih sonc, in zadnja, in v gorah odzvanja. v tem vrstnem redu sem jih prebrala sama, prva me je pustila v šoku, še danes mi je malodane travmatično samo pomisliti na takšno zgodbo. druga mi je dala vedeti, da obstajajo zgodbe, na katere pogosto pozabimo, pa so enake, če ne še celo močnejše. za zadnjo sem torej imela precej visoka pričakovanja, vnaprej sem se pripravila na trpljenje, ne pa zabavno branje. dobila sem, kar sem pričakovala, s tem pa so občutki bili nekoliko šibkejši. presenečenje za rojstni dan, ki ga pričakuješ, nikoli ni enako presenetljivo kot tisti: 'nimam pojma'.

za morsko molitev sem se držala nazaj, predvsem tudi zato, ker je zgodba kratka, knjiga ima slabih petdeset strani, besed je tam okoli pet na stran (malo pretiravam, kaj zelo pa v resnici niti ne). to je dobesedno molitev, kratki stavki, ki povzemajo trpljenje in strah, upanje in razočaranje. konec ti ustavi srce. preberi počasi, z mislimi na pravem mestu, na pravih ljudeh, s pravimi čustvi.

*

kot je napisano:

morsko molitev je navdihnila zgodba

Alana Kurdija, triletnega sirskega begunca,

ki mu ni uspelo pripotovati na varno

v Evropo in se je septembra 2015 utopil

v Sredozemskem morju.

v letu po Alanovi smrti je umrlo ali

izginilo še 4176 drugih, ki so se odpravili na

podobno pot.

ta knjiga je posvečena tisočem beguncev,

katerih življenja so ugasnila na morju,

ko so bežali pred vojno in preganjanjem.

*

risbe - te pa govorijo tisoč besed. ne, kričijo. in samo želim si, da bi jih slišalo več besed. kot je rekel hosseini: inšalah.

bottom of page