top of page

osebne zgodbe

paulo coelho - hipi

hipi je najnovejša pripoved paula coelha. mojega dragega prijatelja, dobrega znanca. prebrala sem vse knjige, ene so mi ljubše od drugih, normalno alkimist zmaga, kakšne druge malo manj. coelho me vedno spomni na iskanje odgovorov na globoka ter vedno popolnoma osebna vprašanja. tista vprašanja o smislu življenja, iskanja samega sebe. vendar pa mu ni dovolj samo najti ta vprašanja, pravo razumevanje pride šele takrat, ko jih pove drugim preko svojega pisanja. lahko je način razumevanja, lahko je želja po deljenju tistega dragocenega novega znanja. lahko je iskanje potrditve, iskanje enako mislečih, lahko je opravičevanje. moogoče mi je ravno to najbolj všeč pri coelhu, večplastnost, novo odkrivanje vsakič znova, enkrat ja, enkrat ne.

hipi je najbolj osebna izpoved, avtobiografsko popotovanje v sedemdesetih, glavni junak je kar direktno paulo. paulo nam pove o zgodbi v zapori v braziliji (resnično), potem pa potovanje z avtobusom hipijev, iz amsterdama v nepal. na pot ga vzame nizozemčanka karla, tudi sama na poti iskanja.

na začetku me je precej motilo ponavljanje zgodbe, ni bil več originalen, tale coelho, potem ko prebereš vse njegove knjige. spet isto, neko potovanje, neko dekle, neko filozofiranje in iskanje duše. potem sem začela opažati podobnosti z alkimistom. mislim, vse zgodbe jih imajo. ampak ta - lahko sem prepoznala osebe, dogodke. zame je alkimist originalna zgodba in ta umetniška priredba resničnih dogodkov. ko sem preklopila na takšno vrsto branje - na ponovno srečanje že znane zgodbe, na priredbo, variacijo, potem sem ugotovila nekaj pomembnega, vsaj zame. vsak ima svojo zgodbo. pa ne samo to, poudarek je na eni zgodbi. ena zgodba nas lovi ves čas, pa naj bo to v resničnem življenju ali umetniških priredbah. mogoče lahko skrajšamo konec, končamo dan ali dva prej, ali pa obratno, nadaljujemo še nekaj let. mogoče lahko spremenimo način pripovedovanja s tem, ko zamenjamo vrstni red spominov, kronološko, malo mešano. zgodbo spremenimo, ko spremenimo osebe, dve osebi namesto ene, skupina namesto para. ampak ne glede na vse, še vedno ostaja ista glavna melodija. nekako me to ni odvrnilo ali prestrašilo, naredilo je vse skupaj veliko bolj zanimivo.

kar se je začelo kot še ena in ista dolgočasna zgodba, se je končalo s prepoznavanjem, prepoznala sem junake, avtorja in sebe kot bralko. in postalo je neverjetno zanimivo.

bottom of page