top of page

camino na floridi

john grisham - otok camino

večinoma je branje zame dialog med avtorjem in bralcem. torej mi je bolj važen način pripovedi, kot sama zgodba, zaplet, razplet niti približno toliko, kot besede in tkanina. se zgodi sem in tja, da je kombinacija tista, ki me potegne. pri tistih bolj 'poljudnih', preprostih knjigah, tistih za na plažo in možgane na off, pa je važna zgodba. takrat se mi običajno ne ljubi brati težkih vsebin, počasi mleti in prežvekovati. takrat padem notri, večkrat niti ne sledim, samo dam misli na pašo, naj letajo po svoje ampak znotraj ograje, ravno zgodbe pa mi predstavljajo to ograjo. nekatere so bolj kvalitetna in uporabna ograje, druge manj. john grisham se je izkazal za kar dobro ograjo, takšno, ki me je ravno prav potegnila vase, mi usmerjala spuščene misli, ni pa vrvice držala preveč na kratko. kar sem, iskreno, od grishama sicer pričakovala, ne vem točno, zakaj.

pričakovala sem bolj napete, bolj strokovne ideje, mogoče drugje so pa je otok camino toliko mlad, da je preveč strokovnosti že izpete. kljub temu zanimivo branje, ne dam roke v ogenj, da sama tema ni imela nič pri tem.

zgodba namreč govori o knjigah, pisateljih, največ o ukradenih izvirnih rokopisih fitzgeralda, pri nas najbolj poznanega po velikem gatsbyju. skupina petih tatov pet različnih originalov ukrade iz univerze princeton (ki naj bi jih tudi v resnici imela). fbi jim je na sledi takoj, dva člana tolpe pristaneta v zaporu tam okoli strani 50. potem se selimo na otok camino, ki nima veze s španijo, ampak je otok s cesto povezan z zvezno državo florido. fbi ima namreč strašanske težave z lovom na druge tri člane kradljive tolpe, niti blizu ne morejo neprecenljivim rokopisom. torej se vplete tiha, neznana, predvsem pa zakonom ne podrejena agencija, ki za svoje vohunjenje najame spodletelo, revno in zadolženo pisateljivo mercer mann. ta se zaplete z glavnim krivcem, na večerjah klepeta z nekoliko bolj uspešnimi avtorji, na koncu pa pristane na razpotju pred težko odločitvijo.

skratka, cel kup alkohola in knjig, vglavnem ameriških klasikov, torej nekaj, česar mojemu seznamu kar manjka. vse skupaj je kar kvalitetno preživet čas.

bottom of page