top of page

slovenologija

noah charney - slovenology

knjiga, od katere sem pričakovala precej smeha, dobila pa cel kup misli v razmislek. res je, slovenci ne cenimo, kar imamo. lepo je, da nas sem ter tja kdo opomni o lepotah gora, o vaških navadah, o težki zaposljivosti in bog-ne-daj da bi kdo kdaj izstopal. noah charney, zabavljaški, skromni, bi rada rekla preprosti, pa se mi zdi, da mogoče ni čisto tako, pozitivni, skorajda meji na otročji mož iz amerike, poročen s slovenko, ki je svoje korenine zgodaj prepletal z evropskimi. slovenology je napisana tako v angleščini kot slovenščini, nista pa ravno beseda-na-besedo prevod. potem, ko sem prebrala angleško, se mi zdi, da bi najbrž morala v resnici prebrati slovensko. slovenska je bolj namenjena slovencem in se izogne nam najbrž (vsaj meni) dolgočasnim poglavjem o tem, kaj si ogledati (vsaj večina ogledov je že toliko krat pregledanih, da človek lahko oslepi), ali razlag o slovenski hrani (čeprav me zanima, kaj si tujci mislijo o naši hrani, je opis in razlaga vsake juhe mogoče za malenkost preveč). vse skupaj tudi daje občutek kot edicija raznoraznih prej, z drugimi nameni napisanih spisov, združenih in zapakiranih v knjig (verjetno je res bilo tako). kar nekaj informacij se ponavlja, najbrž bi se dalo popraviti s premetanjem idej v različne skupine. slovenology v angleščini je torej bolj od enega američana do drugega, kar precej je primerjave z veliko zda. med drugim ne morem mimo poglavja o dobrih esejih, oziroma načina pisanja esejev.

torej, dragi moj charney. ni res. niso vsem všeč ameriški eseji, medtem ko so evropski komajda všeč samo evropejcem pa še to ne vsem. učeni smo drugače, hvala za izpostavitev le-tega, za razloge, za ideje. ampak iskreno, ameriški eseji so tako zelo preprosti, da so že skoraj poneumljeni, ne izzivajo, na navdihujejo, samo ponavljajo eno in isto idejo, ki so jo na začetku eseja povedali v pogosto enem samem stavku. ameriški način ni narejen za debato, narejen je, da pove eno idejo enega človeka, vse skupaj neodvisno od konteksta ali drugače mislečih. na žalost zelo ameriško, se mi zdi. tako. toliko o tem.

kljub tej mali moram-dati-iz-sebe spotiki, pa dajmo, dajmo svet, preberi kaj o naši lepi državici. slovenci pa res moramo postati mali manj zadrgnjeni, negativni in nergajoči, več takšnih lepih opominkov lahko daleč pride.

bottom of page