top of page

nož

jo nesbø - knife

čakala, čakala, dočakala angleško verzijo, trde platnice, ogromna knjiga, spredaj pa še avtorjev podpis. dan zatem je mladinska knjiga oznanila (končno!) slovensko izvedbo zadnjega harryja holeja. potem se je dogajalo in dogajalo, problem pri harryju je, da mu hočeš dati ves svoj čas, vse svoje misli, nočeš vmes skakati na druge knjige, nočeš ga brati sto let, vmes kar koli zgrešiti, pozabiti, ker te je povozil dan preveč od zadnjega branja ali pa si preveč utrujen, da bi lahko bral zbrano. no. drugo polovico sem brala en mesec kasneje. pa mi je žal, da sem se vmes posvetila tistim, 'ki se jim moram'. taka stvar ne obstaja, sem vedela, pa sem spet idiot za sekundo pozabila.

čutim, da je prevod, angleščina ni ista naravna angleščina, normalno, valda. sem navajena slovenskih prevodov, tistih prvih, preden so pri učila international, d.o.o. prevzele slabo plačane študentke. precej je bilo opisov, takšnih, ki so se v angleščini vlekli. so komentarji, tisti mimogrede, ki nasmejejo, ki so bolj interna, pa jih ali prevajalec ni zaznal, ali jih ni prevedel, ali pa jaz nisem zaznala prevoda. kdo bi vedel, sem pa opazila tisti manko in šla brskat po vsem znanju norveščine, potem se sekirala, da ni večje, da bi lahko brala kar original.

sledil je sms, glasen vzdih presenečenja, tista spodbuda, pojdi brat, ne veš kaj te čaka. potem sem na moje izpade dobivala samo, jaaaaa, saj to ti pravim odgovore. skratka.

nesbø me je vrgel na rit, znova. sem mislila, da vem kam gre, zelo namenoma, zelo lepo vodi bralca tja nekam v slepo jamo, ko ravno misliš, da evo, tukaj smo, končno bomo ujeli kdo je krivec, pa bum. nop. če že mislite, da veste, nimate pojma.

harry je tisti izmeček od človeka, policaja, ki uniči vse, kar ima lepega, zato ker je pač kreten in lahko. sem od besa že metala knjige čez sobo in se potem opravičevala. tukaj nisem metala, je pa harry vseeno ostal precej sive barve, malo preveč spuščen z vrvice za lastno dobro, če se razumemo. zgodbe pa ne bom opisovala, naj vas vsaka mala malenkost vrže na rit. če se dolgočasite, še niste tam.

bottom of page