top of page

o skrivnostih

harlan coben - neznanec

harlan coben je povprečno dober. ne slab, ne povprečen, povprečno dober. zame je boljši od npr. pattersona. veliko boljši. je pa še vedno povprečno dober, torej se ob primerjavi z npr. jo nesbøjem samo naglas smejim. neznanca sem si izbrala, ker sem pričakovala povprečno dobro kriminalno zgodbo. nekaj bo šlo narobe, nekdo bo nekaj reševal, malo bo nesrečnih medčloveških odnosov, kaka smrt, mogoče. nekaj preprostega, da izklopim možgane, da gredo na en lahek sprehod, ne nujno spet v blazen hrib, pohajkovanje v temno jamo, itd. itd. samo sprehod, skozi ravno, sončno, ves čas isto njivo. bo prijetno, bom se spočila, ne bom pa odnesla nekih norih spominov.

vrgel me je na rit. prebrala sem ga v dveh kosih (več mi otrok ne dovoli). požirala stran za stranjo, kar nenegne me je presenečal, nikoli mi ni bilo najbolj jasno, kaj se dogaja s kom. bilo je preprosto, enostavno, tekoče. osebe sem osvojila hitro, brez nepotrebnega truda. zaplet je na začetku preprost, na koncu pa nič ni tako, kot izgleda na prvi pogled. do zadnjega mi ni bilo jasno, kje je corinne, kako bosta prebrodila tole malo zagato, ki se je začela kot velik problem, pa je zdaj le kaplja v morju. kar naenkrat. pa sem ostala odprtih ust. krasno je bilo, veliko veliko bolje, kot sem pričakovala.

tokrat je detektiv samo postranska oseba, naš glavni je junak je adam price. odvetnik, z ženo učiteljico, dvema sinovoma, ki živi v soseski, ki je kot slika ameriških sanj v velikem ameriškem slovarju. dokler mu neznanec ne prišepne, razkrije skrivnosti, laži. žena corinne je bila noseča nekaj let nazaj. otroka je izgubila. skrivnost je, da v resnici nikoli ni bila noseča. pretvarjala se je. slike ultrazvoka, umeten trebuh. pojdi, razišči. adam se loti raziskovanja. neznanec se seveda na ukvarja samo z adamom, loteva se skrivnosti eno za drugo, uničuje življenja, zato da bi ta lahko šla nazaj na pravo pot, tja, kjer bi bila, če bi ostali zvesti resnici. nekatere izsiljuje za denar (če plačaš, sem tiho). drugim pove. tretji ga ne jemljejo resno. četrti sprejmejo novo resnico, vendar se njihovo življenje zaradi tega nič ne spremeni. dokler ni ogroženo življenje nekoga dragega, bolnega otroka. za bolnega otroka je marsikdo pripravljen narediti marsikaj.

kdo laže in kdo plača?

nora je bila tale pot. coben si je priboril kar nekaj dodatnih pik. potem še ta dodatek za konec, nič veze z zgodbo. ampak kako si lahko posameznik izbori nesmrtnost preko njegovih romanov in hkrati naredi nekaj dobrega. potem pa še ta zadnji bonus, ko je netflix posnel osem epizod dolgo televizijsko serijo, jo preselil v angleško podeželje, za adama postavil nikogar drugega kot richarda armitaga. drugače poznanega kot glavnega škrata iz najnovejših hobitov. sicer več kot odličnega britanskega (beri: bbc-jevga) igralca. uau. toliko dobrot na kupu že dolgo ne.

bottom of page