top of page

glas dečka iz tišine avtizma

naoki higašida - zakaj skačem

zakaj skačem je sklop odgovorov na najpogostejša vprašanja, ki jih 'normalneži' postavljajo avtistom. napisal jo je mlad fant iz japonske, avtist, ki se je s pomočjo terapevtke in matere naučil pisati s tabelo, na list papirja narisano tipkovnico, podobno, ko jo imamo mi na računalniku. nekdo sproti bere ali si zapisuje, na tak način pa fant komunicira, kar skomunicira lahko.

pred tem sem imela idejo, da imam približno vsaj osnovno znanje o tem, kaj je avtizem. ne, ker bi gledala rainmana (nisem). zato, ker me zanimajo introverti, tisti, ki so občutljivi na vse - na zvoke, na luči, na dotike. avtizem je bil zame samo skrajna, znotraj svojega spektra, meja črte intro-ekstrovertiranosti. bi uporabila patološka skrajnost, samo ne vem, če bi smatrala avtizem za bolezen. res ne.

knjiga me je z vsakim stavkom presenetila. ne samo, da nisem imela pojma, imela sem narobe. nobena strokovna literatura mi ni povedala toliko o avtizmu, kot mi je povedal naoki. edino, kar me ni presenetilo, je bila nenehna želja po sprejemanju, razumevanju in ljubezni. tega si želi vsak, avtist ali ne. samo da je pri njih nesprejemanje, nerazumevanje in pomanjkanje ljubezni bolj očitno, odkrito in zato še težje.

vsakemu, ki misli, da ve, ali pa ve, da ne ve, toplo priporočam. tudi če vas ne zanima avtizem, pa te zanima samo, zakaj so ljudje drugačni od tebe. in kaj se jim najbrž plete po glavi, pa ne znajo tega spraviti iz sebe. tukaj je nekomu lepo uspelo.

bottom of page