top of page

umetnost igre

agatha christie - they do it with mirrors

gospodična marple, četrtič. krasno mi gre, če sem čisto iskrena, komaj čakam na tisto eno agatho christie v mesecu. postaja mi redka zanesljiva točka v prostoru in času, tudi če tekmujem s koledarskimi dnevi in zapostavljam druge knjige, uboge reve, ki jih trpinčim že čisto predolgo.

tokrat spet poslušamo o krasni sivolasi bistri gospe, ki je še sama zmedena skoraj do zadnjega. tako kot smo mi vsi. nasproti nam ne gre nihče, niti detektiv ne namiguje, primer ostaja samo vedno bolj zapleten. in se razreši na prekrasen način. ne nujno v pozitivnem smislu. sem pa precej naivna za zanimive konce, lahko mi rešijo celotno polomijo od zgodbe (ali obratno - zrušijo dobro zgodbo v totalno katastrofo). tale mali paketek me je navdušil od začetka do konca.

bolj osebno, kot doma na vasi in sorodniki, sosedi, znanci. gremo nazaj, do prijateljic mladih let, do gospe, nedolžno naivne do skrajnosti, bajno bogate, tretjič poročene, ki iz lastnega doma naredi neke vrste popravni dom, s psihiatri, zdravniki, malimi tatovi, ki potrebujejo pomoč, da se obrnejo na dobra pota ter pridejo do srečnega in uspešnega življenja. poleg je hči, vnukinja z možem, posvojeni sinovi, skorajda starosti vnukinje, ter nesrečnik - posvojeni sin, ki je v resnici starejši od nje, otrok prvega moža. nesrečnika doleti smrt, zagotovo umor s strelom v čelo. napa draga gospa, carrie louise, sošolka marplove, je tisto nedolžno bitje, ki ne more verjeti v zlo in slabo na tem svetu, in ne verjame, da bi nekdo hotel nekomu storiti hudo. izkaže se, da je moral posvojenec umreti, ker je prišel na nevarno sled. nekdo je počasi zastrupljal ravno carrie lousie, od vseh ljubljeno, oboževano, vedno prijazno, dobrodejno staro gospo. marplova se na lokaciji znajde le nekaj dni pred umorom, tja jo pošlje carrie louisina sestra, ki ima nemirne sume, da se bo zgodilo nekaj hudega. marplova je poslana tja pod pretvezo, da potrebuje počitek in skrb, zaradi revnega življenja, na koncu reši zaplet, umor, in zgodbo na nesrečno srečen način zaključi.

ena mojih ljubših, zagotovo.

bottom of page